Prawdziwe przypadki Scrumowe - warszaty dla Scrum Masterów i Agile Coach'y

Warsztaty na podstawie naszych doświadczeń

Prowadzący: Kuba Szczepanik, Dawid Lewandowicz

Zarejestruj się >

Prawdziwe przypadki Scrumowe - warszaty dla Scrum Masterów i Agile Coach'y

Warsztaty na podstawie naszych doświadczeń

Prowadzący: Kuba Szczepanik, Dawid Lewandowicz

Zarejestruj się >

by admin

Dlaczego „Prawdziwe przypadki Scrumowe”?

Jakie tematy pracy poruszymy?

Case studies, jakie zaproponujemy, bazują na prawdziwych historiach, więc siłą rzeczy pokażą bardzo złożone sytuacje. Wśród tematów, jakie zawierają nasze przypadki, są m.in.:

  • problemy z szacowaniem pracy zespołu i określaniem dat realizacji większych inicjatyw
  • trudna współpraca z Product Ownerem i interesariuszami
  • niechęć zespołu do wprowadzania zmian w sposobie pracy
  • brak umocowania roli Scrum Mastera w zespole i organizacji
  • narastające problemy komunikacyjne w zespole
  • rozterki na temat możliwości wykorzystania Kanbana w zespole
  • brak umiejętności pracy w sposób przyrostowy

Omówimy w grupie jak można sobie radzić w takich sytuacjach i przytoczymy też jak wspominane przez nas zespoły poradziły sobie ze swoimi trudnościami (jeśli w ogóle) w rzeczywistości. Na bazie tych rozmów zbudujemy materiały podsumowujące, z którymi każdy uczestnik będzie mógł spróbować czerpać inspiracje w swojej dalszej karierze Scrum Mastera.

 

Dlaczego „Prawdziwe przypadki Scrumowe”?

  • Oferujemy możliwość wymiany doświadczeń w grupie i z nami, jako prowadzącymi warsztat.
  • Przepracujemy trudne przypadki, które wydarzyły się w prawdziwych zespołach.
  • Poszczególni uczestnicy pozwolą spojrzeć na przypadek w różnych kontekstach.
  • Prowadzący skomentują wypracowane rozwiązania z perspektywy swoich kilkunastoletnich doświadczeń projektowych.

Jak to zrobimy?

Warsztaty dla Scrum Masterów „Prawdziwe przypadki Scrumowe” to warsztat oparty na case studies. Jako prowadzący przedstawimy uczestnikom historie z trudnych sytuacji, z jakimi mierzyły się nasze zespoły. Na ich bazie uczestnicy zajrzą głębiej w możliwe przyczyny sytuacji. Potem wspólnie wyeksplorujemy różne opcje rozwiązań. Warsztat zapewni:

  • realne trudne przypadki,
  • prawdziwe polskie zespoły,
  • historie i rozwiązania znane nam osobiście,
  • powtarzające się najpopularniejsze problemy,
  • różne doświadczenia, konteksty, branże, kultury organizacyjne,
  • dzięki obecności uczestników i prowadzących otrzymasz wiele perspektyw na daną sytuację,
  • nie będzie slajdów i teorii.

Co mówią o warsztatach uczestnicy?

Jak oceniasz wartość dodaną warsztatów

7.52 / 8

„Warsztat był bardzo praktyczny – omówienie konkretnych przypadków było niezwykle inspirujące”

uczestnik szkolenia w Poznaniu

„Warsztat pomógł mi w lepszym zrozumieniu pracy Scrum Mastera.
Pokazał jak wiele różnych przypadków można spotkać pracując z zespołem Scrumowym.
Ale pokazał też, że wszystkie sytuacje można wyjaśnić i rozwiązać”

uczestniczka warsztatu w Poznaniu

„Było super, same konkrety i „życiowe” przypadki.
Wymiana doświadczeń z innymi osobami praktykującymi scruma jest dużą wartością i brakuje mi tego na co dzień”

uczestniczka warsztatu w Poznaniu

Opinie uczestników na Linkedin – 1 i 2

Jak przekonać swojego przełożonego ?

Najczęściej uczestnicy naszych warsztatów korzystają z finansowania z budżetu szkoleniowego w swojej organizacji. W tym akapicie podpowiemy Tobie jak przekonać swojego szefa i uzyskać zgodę na udział w naszym wydarzeniu.

Przed rozmową z szefem zastanów się

  1. Jakie są cele Twojej firmy i cele zespołu/ zespołów z którymi pracujesz?
  2. Jakie są najdotkliwsze problemy, z którymi się stykasz w codziennej pracy?
  3. Jak w te problemy wpisują się przypadki, które będą omawiane na warsztatach? Wykonaj połączenie zidentyfikowanych najdotkliwszych problemów z przypadkami omawianymi w trakcie warsztatów.
  4. Dla każdego połączenia utwórz bardzo wstępne uzasadnienie biznesowe/ finansowe – co firma zyska, gdyby udało się dany problem zminimalizować?

W czasie rozmowy

  1. Zacznij od wspomnienia dotychczasowych osiągnięć w swojej roli
  2. Wspomnij swoją chęć brania większej odpowiedzialności i ciągłego rozwoju
  3. Opisz:
    a) Jak warsztat „Prawdziwe Przypadki Scrumowe” poprawi produktywność Twoją i twojego zespołu?
    b) Jakie problemy będziesz w stanie rozwiązać dzięki udziałowi w warsztacie?
    c) W jaki sposób przeniesiesz zdobytą wiedzę do organizacji, dzieląc się nią z kolegami i przełożonym?
  4. Jeśli decyzja szefa nie jest natychmiastowa, ustal termin decyzji i warunki, jakie muszą być dodatkowo spełnione by ją uzyskać

Jeśli możemy zrobić coś jako prowadzący warsztaty, by pomóc Tobie wziąć udział – daj nam znać, postaramy się pomóc.

Kto poprowadzi warsztaty?

Kuba Szczepanik

Kuba Szczepanik - prowadzący szkolenie dla Scrum Masterów "Przypadki scrumowe"Pomagam przejść przez zmianę firmom, które chcą dobrze wykorzystać zwinność. Jestem konsultantem i doradcą, który czerpie w swoich działaniach z doświadczenia wprowadzania Scruma w Allegro i inicjowania zwinnej transformacji w mBanku. Łączę też perspektywy Kierownika Projektów, Scrum Mastera, Agile Coacha i menedżera zespołów, ponieważ pracowałem kolejno we wszystkich tych funkcjach. Lubię to, że mogę pogodzić poprawę efektywności biznesu z tworzeniem lepszego środowiska pracy dla pracowników. Jestem współzałożycielem i autorem na największym polskim portalu o zwinności agile247.pl, wspólnie z Jackiem Wieczorkiem nagrywam podcast “Porządny Agile” a także przekazuję swoje przemyślenia na blogu kubaszczepanik.pl . Chętnie dzielę się swoim doświadczeniem na konferencjach branżowych i spotkaniach społeczności lokalnych.

Dawid Lewandowicz

Posiadam prawie 20 letnie doświadczenie związane z  wytwarzaniem oprogramowania. Na początku swojej kariery pracowałem jako analityk, a później jako certyfikowany kierownik projektów (Prince2 Practitioner) w jednym z największych banków w Polsce. Od 8 lat pracuję jako Agile Coach (CSP, PSPO) z zespołami deweloperskimi oraz infrastrukturalnymi, w tym wspierałem także przejście z tradycyjnego modelu zarządzania na podejście bardziej zwinne (scrum, kanban).
Pracuję również z zespołami biznesowymi. Wspieram je bazując na Customer Development Immersive, Entrepreneurship 101 oraz Professional Product Management Training – Blackblot.
Dzięki swojemu doświadczeniu posiadam perspektywę tradycyjnych systemów zarządzania (waterfall) oraz opartych o podejście zwinne (agile w różnych wariacjach).
Charakteryzuję się niekonwencjonalnymi pomysłami, wielokontekstową analizą prowadzącą do niestandardowych rozwiązań oraz, jak określają mnie współpracownicy, jestem głosem rozsądku połączonym z kwestionowaniem status quo.
Jestem również wykładowcą Technik Zwinnych na WMiI UAM, współzałożycielem największego w Polsce portalu o agile (agile247.pl) oraz prowadzę szkolenia i konsultacje w ramach 202procent.pl.

Agenda

  • 9:00-9:15 – Start warsztatu, przedstawienie reguł
  • 9:15-10:00 – Poznanie się i integracja uczestników
  • 10:00-11:00 Case study #1
    (każdy case zawiera historię realnego zespołu, dyskusję na zadane pytania, uogólnienie wiedzy jaka wynika z dyskusji i komentarze ze strony prowadzących)
  • przerwa
  • 11:15-13:00 – Case study #2
  • obiad
  • 13:45-15:15 – Case study #3
  • przerwa
  • 15:30-16:30 – Case studies albo wyzwania uczestników
  • 16:30-17:00 – Podsumowanie całego warsztatu

Dzień 1

  • 9:00-9:15 – Start warsztatu, przedstawienie reguł
  • 9:15-10:00 – Poznanie się i integracja uczestników
  • 10:00-11:00 Case study #1
    (każdy case zawiera historię realnego zespołu, dyskusję na zadane pytania, uogólnienie wiedzy jaka wynika z dyskusji i komentarze ze strony prowadzących)
  • przerwa
  • 11:15-13:00 – Case study #2
  • obiad
  • 13:45-15:15 – Case study #3
  • przerwa
  • 15:30-17:00 – Case study #4

 

Dzień 2

  • 9:00-9:15 – Start warsztatu
  • 9:15-11:15 – Case study #5
  • przerwa
  • 11:30-13:00 – Case study #6
  • obiad
  • 13:45-15:15 – Case studies albo wyzwania uczestników
  • przerwa
  • 15:30-16:30 – Case studies albo wyzwania uczestników
  • 16:30-17:00 – Podsumowanie całego warsztatu

Gwarancja

    • Jesteśmy przekonani, że warsztaty będą intensywnym doświadczeniem rozwojowym, z unikalną możliwością zagłębienia się w prawdziwe przypadki, które spotkały realne zespoły scrumowe
    • Jeśli jednak nie spełnimy Twoich oczekiwań, uzyskasz zwrot 80% kosztu warsztatu, jeżeli po warsztatach nie będziesz zadowolona/y

Zarejestruj się już teraz!

Jaka jest cena warsztatów i co się w niej zawiera

2399zł

1 899zł

Warsztaty rozpoczną się za:

1899zł

1 499zł

Warsztaty rozpoczną się za:

2399zł

1 899zł

Warsztaty rozpoczną się za:

Tylko 12 miejsc dostępnych. Co otrzymujesz w cenie?


Możliwość wymienienia poglądów z uczestnikami takimi jak Ty

 

1 lub 2 dni intensywnego warsztatu


Dostęp do społeczności uczestników warsztatów poprzez Slack

 

Unikalne materiały z case studies


Dostęp do doświadczonych praktyków w roli prowadzących

 

Certyfikat uczestnictwa

Za zamówienie grupowe udzielamy rabatów:

  • 2 osoby -10% od ceny obu biletów,
  • 3 osoby -20% od ceny każdego biletu

W trakcie wymiany mailowej po rejestracji powołaj się na zniżkę grupową.

Jeśli masz w swojej organizacji więcej osób chcących wziąć udział, chętnie przyjedziemy do Twojej firmy na warsztaty zamknięte.

Jak potrzebujesz przygotować się przed warsztatami?

  • Pozamykaj wszystkie otwarte sprawy aby na warsztatach móc skupić się tylko na omawianych przypadkach
  • Ustaw autoresponder w poczcie firmowej i powiadom istotne osoby o swojej niedostępności
  • Nie potrzebujesz się bardziej przygotowywać – chcemy zobaczyć tam Ciebie i Twoje doświadczenie oraz wiedzę

Z czym wyjdziesz z warsztatów?

  • Przygotujemy grupowo zestaw praktyk i narzędzi, które warto spróbować przy okazji rozwiązywania popularnych problemów zespołów scrumowych
  • Dyskusje między uczestnikami i z prowadzącymi będą kopalnią indywidualnych inspiracji odnośnie postaw, metod komunikacji i technik sprawdzających się w realnych warunkach pracy zespołów
  • Jeśli borykasz się z jakimiś wyzwaniami w swojej pracy, w bezpiecznych warunkach grupy warsztatowej pojawią się okazje ku temu, by przedyskutować swoją sytuację i eksplorować możliwe rozwiązania, które przyjdą do głowy innym uczestnikom spotkania.

Gdzie są warsztaty „Przypadki Scrumowe”?

Szczegółowe informacje otrzymasz od nas mailem.

Kontakt

Masz pytania? Zadaj nam je:

  • mailem – przypadki_scrumowe@202procent.pl
  • zadzwoń do Kuby – 600 482 402
  • zadzwoń do Dawida – 692 427 235
Top